Victora´s Secret

Är jag för tjock? Ser mina ben stora ut i dom här byxorna? Duger jag? Tycker dom verkligen om mig?
All denna hets om utseende har gått mig över huvudet, #fuckperfection
 
Nästan alla tonårstjejer har någon gång haft tanken att en dag se ut som en Victoria Secret modell. De såkallade änglarna har i mångas ögon dom perfekta kropparna. Men är det verkligen något att sträva efter? Är det verkligen något att försöka leva upp till? Och är det ens värt det? 
 
Jag har, precis som de flesta andra i min ålder tänkt tanken att bli lika smal och snygg som änglarna. Deras utseende har ändrat mångas syn på "drömkroppen", tjejers som killars.
Många av dagens tonårskillar har änglarnas kroppar som ideal om hur vi tjejer ska se ut, och det är inte konstigt att allt fler tjejer börjar banta eller ännu värre, slutar äta helt. Det är inte konstigt att vi tjejer aldrig blir nöjda, och det är inte konstigt att vi tjejer varje år har den ständiga bikiniångesten. 
 
Dit jag vill kommer med det här är att man ska skita i vad andra tycker och tänker. Jag tycker att denna utseende hets har nått sitt slut, det är bara slöseri på tid. Skit i att det bara är Tisdag, ät den där godis påsen ändå, ibland får man! Har man ett mål når man det iallafall förr eller senare, en gång gör ingenting. Och kom ihåg! Träna för din egen skull, för att du ska må bra, ingen annan!
Kom ihåg att du är perfekt precis som du är!
 
Utseendet är inte allt. Det är inte ens hälften. Alla är någon annans syn på "perfektion."


Kommentarer
Postat av: L.

Riktigt bra skrivet!!

Svar: ååh tack så jätte mycket!
Hanna Lidén

2014-01-30 @ 17:48:24
URL: http://enlinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0